{ KOLAGENY }

 Zřejmě jste zaznamenali, jak velkého zájmu se těší kolageny. Reklamami na různé značky je obsypán celý internet. Často jsem jen tak na nějaký banner klikla a přečetla si, jaké účinky kolageny mají. 

Rozhodnout se pro ten pravý ale není úplně jednoduché. Proto Vám dnes, jako lajk a obyčejný uživatel, přináším srovnání, podle kterého jsem se při výběru řídila já.

Na úvod, stejně jako jsem to uděla já, si něco o kolagenech řekneme. Nebudu Vás zatěžovat odbornou chemií a nějakém odborným vysvětlováním, toho je plný internet (nebo učebnice chemie, haha), popíšu Vám základní rozdělení, a tak se dostaneme k tomu, který druh je pro Vás vhodný. Kolagen si naše tělo tvoří samo do zhruba 20 let věku.

DRUHY KOLAGENŮ

Rovnou píši, že kolageny nejsou vhodné pro vegetariány a vegany, neboť jsou získáváný z kostí a kůži živočichů (existuje i kolagen kuřecí a vepřový). Primárně ale na trhu objevíte : 

- hydrolyzovaný rybí (mořský) kolagen

- hydrolizovaný hovězí kolagen

Hydrolyzovaný znamená, že vznikl tzv. hydrolýzou, aby byl pro člověka vstřebatelnější a měl větší účinek než kolagen čistý (nativní). 

TYPY KOLAGENU

Typ I - je nejrozšířenějším a nachází se v kostech, zubech, kůži apod. a v organismu je zastoupen na 90% 

Typ II - nachází se v chrupavkách

Nicméně z důvodu hydrolýzy již nelze rozlišovat typy kolagenů, mluvíme potom o kolagennách peptidech.

JAKÝ KOLAGEN VYBRAT

Hovězí kolagen je obsažen v doplncích stravy pro kloubní a pohybový aparát. Pokud tedy máte problémy s "křupajícími" klouby, určitě sáhněte po hovězím kolagenu. Já ho užívám několik let, samozřejmě s pauzami, a musím říct, že můj stav se o sto procent zlepšil. 

Rybí kolagen je pro lidské tělo lépe vstřebatelnější, a protože, jak jsme si napsali už výše, je typ I obsažen v kůži, určitě sáhněte po rybím kolagenu, pokud chcete zlepšit pružnost Vaší pleti, nehtů a vlasů (zdrojem kolagenu typu I jsou právě rybí kůže a šupiny)

VITAMIN C

Věděli jste, že vitamin C si naše tělo neumí samo vyrobit? A jen s tímto vitamínem se dokáže kolagen do našeho těla vstřebat. A proto je velkou výhodou, když samotný doplněk obsahuje vitamin C. Nemusíte ho tak brát dodatečně a myslet na něj.

A NA ZÁVĚR? 

Optimální dávka pro kolagen vyrobený z mořských ryb bez chemie a barviv, aby měl viditelný vliv na zlepšení pleti, nehtů a vlasů, je 3000 mg. Studie uvádějí, že dávka více jak 5000 mg je, dalo by se říct, zbytečná. Ovšem většina kolagenových doplňků na trhu má dávku od 2500 mg až do 5000 mg. Za mě je ale 2500 mg málo, a naopak některé kolageny z mořských ryb obsahují dávku i 10 000 mg. 

Já jsem více jak tři měsíce zkoušela KK kolagen od Kateřiny Kosíkové.



1. Queen Collagen / 2. Oslo skin lab / 3. KK kolagen / 4. Collalloc / 5. Collagen + 11 / 6. Inca Collagen / 7. Collamedic / 8. Masterpiece by Simona Krajnová


4 komentáře

  1. Tohle jsou super informace, díky za ně :)

    OdpovědětSmazat
  2. Skvelý článok naplnený užitočnými informáciami :) Nad kúpou kolagénu premýšľam už poriadne dlho, keďže si ho veľa ľudí v mojom okolí veľmi chváli :)
    What A Fancy World

    OdpovědětSmazat
  3. Těším se na tu Tvoji recenzi a osobní zkušenost s nimi, to mě zajímá :) Jinak jsem netušila, z jakých zvířat se vyrabí. Třeba o rybách jsem neměla vůbec tušení.

    WantBeFitM

    OdpovědětSmazat
  4. Veľmi pekný a zaujímavý článok. Nad užívaním kolagénu rozmýšľam už dlho a vždy keď mám peniaze navyše na to zabudnem :D Kamarátka brala nejaký z DMky a moc si chválila aké pekné nechty potom mala a to ma asi najviac namotivovalo.

    xxAlexandra z MS ALWAYS LATE

    OdpovědětSmazat

© emblog